26. marts 2017

Bågø rundt













Der har længe stået en tur omkring Bågø på ønskelisten over ture og selvom jeg havde indkaldt til instruktør tur i klubben blev det en tur med kun mig selv, men det blev det oplevelsen ikke mindre god af.

Vejret viste sig fra den helt rigtige side med ingen vind på vejen over det 3 km lange kryds og på hjemturen var der herlig medvind, temperaturen var helt perfekt så jeg ikke kogte op i tørdragten.

Der var masser af fugle, sæler og et par enkelte marsvin, jo foråret er lige om hjørnet. Ved Egholm lavede jeg en lille overbæring på ca. 20 skridt, der er adgang forbudt fra 1. marts til 1. juli og man skal holde sig 50 m fra kysten så jeg nænnede ikke at runde den også.


Log: km 17

Vejret: Overskyet, let vind og 4-10 grader.


Kajak: North Shore Polar

Dagens mål i sigte.

Brandsø ude i disen.

Havbruget er oppe for vinteren.

Det har blæst en del denne vinter.

3 sæler nyder en pause på revet.

Bågø færgen på vej fra Assens.

Flot fyr på Bågø, desværre er det lukket for adgang.

Lejlighed med udsigt.

Skøre gæs i forårhumør.

Hertil og ikke længere.

Overbæringen var kun ca. 20 skridt.

På vej tilbage, bilen i sigte.

En herlig tur er slut, for denne gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar