4. august 2018

Fænø Kalv omsejling 03-08-2018












Sommerferien lakker mod enden og den sidste dag blev brugt på en tur til Fænø Kalv, den lille ø midt i Lillebælt hvor Kolding fjord møder bæltet, der er som regel god strøm i dette område og i dag var ingen undtagelse, heldigvis fik jeg det timet så godt at jeg fik gavn af med strømmen hjemad, så jeg kom hjem en halv time før beregnet med 9,7 km/t i snit uden ret meget roning. Sjovt nok har jeg tit roet forbi Fænø Kalv og været der en enkelt gang før men aldrig roet omkring den, det er der så rådet bod på nu.

Så en del fugle og et enkelt marsvin med unge.

Der kommer en lille filmsnut senere når den er færdig redigeret.

Log: km 21

Vejret: Sol, svag vind og 24 grader.

Kajak: North Shore Polar



Træls nabo på en sommerdag ;-)

Hagenør fra sidste tur sydpå.

En hjuldamper uden hjul !?...

Edit 09-08-2018 hjuldamperen viser sig at være Helene af Aarø 
som normalt sejler på Haderslev fjor, 
men som åbenbart også sejler på Kolding fjord denne sommer.

Mange kajakker på vandet.

Svenske skanse fra 1658

North Shore Polar fra 2011 :-)

Områdets største øjebæ.

Denne flotte skude mødte jeg på hjemvejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar