17. februar 2019

En tur på bananen










Endnu en Søndagstur, denne gang dog kun med mig selv som selskab og det kan jo til tider være mere end rigeligt :-). Jeg havde Lørdag aften opdaget at der var prognose for god sydgående strøm i Lillebælt omkring klokken 10 om Søndagen og dette skulle selvfølgelig udnyttes samtidig med at der næsten ingen vind var lovet. 
Turen startede ud med let modvind ca. 4 ms men på god strøm så da jeg passerede den gamle Lillebæltsbro lå hastigheden på 11 km/t hvilket var OK næsten uden at ro. 
Kaffe pause ved Fænø hvor jeg ventede til strømmen næsten havde lagt sig og derefter retur i medvind og lav modstrøm. Alt i alt en herlig (men varm) tur. 
Så en del svaner, sæler og 3 traner ved Fænø på turen.

Log: km 20

Vejret: Skyet/dis, let/svag vind og 8 grader.

Kajak: North Shore Polar



En grå i grå dag...

OK strøm...

Traner med lidt god vilje...

Gammelt forsvarsværk på Fænø..

Træflis fra Rusland mener jeg, til Skærbækværket.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar