30. august 2020

Vigø, Horsehoved og Illumø på en skøn Søndag









Sidste chance for en søndags tur i denne August måned, efteråret er kommet og dagen startede med tåge da jeg kørte hjemme fra, da jeg ankom til Falsled Havn var det dog et helt andet vejr, ikke en sky på himmelen. En flink mand lod mig benytte deres fine mole til isætning af kajakken og turen gik derefter nord om Vigø via Horsehoved til Illumø og derfra et lille kryds til Helnæs hvor kaffen og snacks blev indtaget. Jeg roede næsten ind i en sæl der lå på en sten med dens hovedet væk fra mig, så jeg så ikke den og den så ikke mig før jeg var 5m fra den stort plask og væk var den :-) derudover så jeg masser af fiskehejre jeg stoppede med at tælle ved 10!! de må have fint rent vand i Helnæs bugten. 
Alt i alt en helt perfekt tur og skulderen lader til at kunne det indtil videre.

Log: 15 km

Vejret: Sol, svag vind og 20 grader.

Kajak: North Shore Polar

Sikke et vejr, kro gæster på vej til en dukkert.

Man bliver helt blændet.

Skarver var der også nok af.

Vigø i sigte.

Fiskehejre midt i billedet.

Lækkert lille sommerhus.

Pause på Helnæs.

Gæt en færge.

Bøjden - Fynshav på vej.

Havnefogden på Illumø.

Endnu en af de utallige fiskehejre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar