20. marts 2022

19-03-2022 Odense Fjord ukendt farvand


 

 

 

 

 

 

 

 

Det fine forårsvejr i weekenderne vil ingen ende tage, så denne Lørdag gik turen til Odense Fjord, ukendt farvand for mig og en ting til note til mig selv "husk at tjekke vand dybder", der er nemlig ikke ret dybt i Odense Fjord selvom den er stor, jeg mødte et par andre kajakroere som roede ude i nærheden af sejlrenden og det ved jeg nu hvorfor de gjorde :-) 

Turen gik fra Klintebjerg Havn og ud til Enebærodde Fyr hvor frokosten blev indtaget i dejlig læ bag den gamle fyrmester bolig og derefter gik det retur via Vigelsø, hvor roturen omkring dog skuffede en del i forhold til hvad jeg har læst ellers bød turen på masser af fugle og en enkelt sæl ved Munkebo.

Log: 24 km

Vejret: Sol og svag vind, +1 til 9°C 

Kajak: North Shore Polar


Vigelsø set fra Klintebjerg Havn
Klintebjerg Havn
Sejlrenden er ikke ret bred på Odense Fjord
Der er gang i aktiviteterne på havnen ved Munkebo
En enkelt lodsbåd hjemme ved Lodshuse
Styrbord bøje nr. 1
Enebærodde Fyr tid til frokost

God udsigt fra frokost stedet

"Sort Sol" gæs i flok ved Vigelsø

Vigelsø naturskole
Færgen til Vigelsø?










Ingen kommentarer:

Send en kommentar