29. juli 2011

Test sejlads.


Jeg har prøvet en Arrow Kayaks Nuka.


Første indtryk af denne dansk designede kajak er god plads og flot finish. På vandet er den nem at styre, nogle gange lidt for nem hvilket viser sig i udpræget vindfølsomhed, så hvis man ikke gider korrigere ofte er det sværdet der skal i brug når dette er nede kører det som på skinner. Kajakken er med flad V-form og afrundede kanter lidt ala en Aquanaut hvilken den også minder om bortset fra manglen på ovale pakluger, når man er vant til de mere grøndlandske kajak typer skal men lige vænne sig til den "manglende" primære stabilitet men det kommer hurtigt tilbage og kajakken er helt vidunderlig at kante og reagerer på det mindste, dette er den første kajak jeg har prøvet hvor det er lykkedes mig at få ondt i lænden af at ro en længere tur! men måske har jeg ikke har fået justeret lænde støtten ordentligt. 
Den prøvede udgave var ren glasfiber.


Update 02-09-2011
Har prøvet Nuka igen og vi kan altså ikke rigtigt sammen vi to, selv i meget svag vind er hun ikke til at få til at gå lige med mindre hun får lidt finne (ikke en finne fra Finland). Denne gang slap jeg dog for rygsmerter efter lidt fiflen med lændestøtten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar